Page 15 - klasstandem
P. 15
Toivomme voivamme tukea tällä kirjalla uudenlaista pedagogista
ajattelua. Anna kirjan inspiroida sinua ja jatka ideoiden kehittämistä
yhdessä toisen opettajan kanssa, yhteistyössä yli kielirajan!


Kirjoittajat


Åsa Löf työskentelee suomen kielen opettajana Vasa gymnasiumissa. Hän
on kehittänyt luokkatandemia lukuvuodesta 2009–2010 lähtien ja osallis-
tunut tiiviisti tutkija–opettajayhteistyöhön lukuvuosien 2012–2015 aikana.
Hän on myös jatkokouluttanut opettajia luokkatandemin parissa ja julkais-
sut artikkeleita aiheesta.
Heli Koskinen työskentelee ruotsin kielen opettajana Vaasan lyseon
lukiossa. Hän on kehittänyt luokkatandemia lukuvuodesta 2009–2010
lähtien ja osallistunut tiiviisti tutkija–opettajayhteistyöhön lukuvuosien
2012–2015 aikana. Hän on myös jatkokouluttanut opettajia luokkatan-
demin parissa ja julkaissut artikkeleita aiheesta.
Michaela Pörn Åbo Akademista on suomen kielen didaktiikan professori.
Hän tutkii ja kehittää tandempedagogiikkaa opettajankoulutuksessa Åbo
Akademissa. Hänellä on runsaasti kokemusta toiminta tutkimuksesta ja eri-
tyyppisistä kehityshankkeista yhteistyössä kieltenopettajien kanssa eri
asteilla.
Katri Hansell (ent. Karjalainen) Vaasan yliopistosta on pohjoismaisen
tandemtutkimuksen uranuurtaja. Hän on ollut mukana kehittämässä
tandemia kieltenopetuksen mallina sekä aikuisille suunnattuna menetelmä-
nä vapaan sivistystyön puitteissa että koulujen opetussuunnitelma lähtöi-
sessä opetuksessa Luokkatandem-hankkeessa. Uusimpana kehittämishank-
keena on luokkatandemin soveltaminen virtuaalisiin oppimisympäristöihin
eLuokkatandem-hankkeessa.
Anna Korhonen Åbo Akademista on suomen kielen didaktiikan yliopisto-
opettaja ja tohtorikoulutettava. Hänellä on myös pitkäaikaista kokemusta
suomen kielen opetuksesta Yrkeshögskolan Noviassa, jossa hän on ollut
mukana kehittämässä toisen kotimaisen kielen tandemopetusta.
Charlotta Engberg Åbo Akademista on luokanopettaja ja työskennellyt
vuosina 2014–2016 tutkimusavustajana sekä Luokkatandem- että
eLuokkatandem-hankkeessa. Hän on osallistunut erityisesti eLuokka-
tandemin kehittämiseen ja hänellä on myös omakohtaista kokemusta
eTandemiin osallistumisesta vapaa-ajalla.




14
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20