Page 97 - klasstandem
P. 97
Tutustumista ryhmissä
Tässä tehtävässä oppilaat joutuvat keskustelemaan toistensa kanssa
sitä enemmän mitä useampi henkilö ryhmässä on, sillä silloin kyseis-
ten asioiden selvittely on paljon haastavampaa. Suositeltava ryhmä-
koko on 6–8 henkilöä.
Tutustukaa toisiinne keskustelemalla ja ottamalla selvää seuraavista
asioista:
Kuka teistä on Kuka teistä on
vanhin/nuorin? pisin/lyhyin?
Kenellä on eniten Kenellä on
sisaruksia? suurin/pienin jalka?
Kuka asuu lähimpänä Kuka teistä meni eilen
koulua/kauimpana viimeisenä
koulusta? nukkumaan?
Kuka teistä on
Kenellä on elämänsä ensimmäisenä aakkosissa, Mistä kahdesta
aikana ollut suurin kun huomioidaan: kouluaineesta olette
määrä kotieläimiä? etunimi, sukunimi, eniten/vähiten
lempikirjailijan nimi, kiinnostuneita?
Kuka teistä on lempielokuvan nimi,
käynyt useimmassa lempiartistin nimi? Mitä teette mieluiten
maassa? vapaa-ajallanne?
96
Tässä tehtävässä oppilaat joutuvat keskustelemaan toistensa kanssa
sitä enemmän mitä useampi henkilö ryhmässä on, sillä silloin kyseis-
ten asioiden selvittely on paljon haastavampaa. Suositeltava ryhmä-
koko on 6–8 henkilöä.
Tutustukaa toisiinne keskustelemalla ja ottamalla selvää seuraavista
asioista:
Kuka teistä on Kuka teistä on
vanhin/nuorin? pisin/lyhyin?
Kenellä on eniten Kenellä on
sisaruksia? suurin/pienin jalka?
Kuka asuu lähimpänä Kuka teistä meni eilen
koulua/kauimpana viimeisenä
koulusta? nukkumaan?
Kuka teistä on
Kenellä on elämänsä ensimmäisenä aakkosissa, Mistä kahdesta
aikana ollut suurin kun huomioidaan: kouluaineesta olette
määrä kotieläimiä? etunimi, sukunimi, eniten/vähiten
lempikirjailijan nimi, kiinnostuneita?
Kuka teistä on lempielokuvan nimi,
käynyt useimmassa lempiartistin nimi? Mitä teette mieluiten
maassa? vapaa-ajallanne?
96