Page 141 - klasstandem
P. 141
Saatavilla: http://www.kieliverkosto.fi/article/luokkatandemilla-
vauhtia-ammattikorkeakoulun-toisen-kotimaisen-kielen-opiskeluun/


Koskinen, H. & Löf, Å. (2014). Klasstandem är mycket mer än bara
språkinlärning. Tempus 6, 14–15. Tillgänglig: http://issuu.com/
sukol/docs/tempus614


Opetushallitus (2014). Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet
2014. Helsinki. Tillgänglig: http://www.oph.fi/download/
163777_perusopetuksen_opetussuunnitelman_perusteet_2014.pdf


Opetushallitus (2015). Lukion opetussuunnitelman perusteet 2015.
Helsinki. Tillgänglig: http://www.oph.fi/download/172124_lu
kion_opetussuunnitelman_perusteet_2015.pdf

Pörn, M. & Karjalainen, K. (2013). Klasstandem i en tvåspråkig
skolkontext. Kieli, koulutus ja yhteiskunta 10.5.2013. Tillgänglig:
http://www.kieliverkosto.fi/article/klasstandem-i-en-tvasprakig-
skolkontext/

Sipola, S. & West-Sjöholm, M. (2012). ”Tillsammans förstod vi
varandra” – om samarbetet i kursen i det andra inhemska språket
mellan Vasa universitet och Åbo Akademi. Kieli, koulutus ja
yhteiskunta 5.12.2012. Tillgänglig: http://www.kieliverkosto.fi/
article/tillsammans-forstod-vi-varandra/


Utbildningsstyrelsen (2014). Grunderna för läroplanen för den
grundläggande utbildningen 2014. Helsingfors. Tillgänglig:
http://www.oph.fi/download/166434_grunderna_for_laroplanen_ver
kkojulkaisu.pdf

Utbildningsstyrelsen (2015). Grunderna för gymnasiets läroplan 2015.
Helsingfors. Tillgänglig: http://www.oph.fi/download/172125_
grunderna_for_gymnasiets_laroplan_2015.pdf


















140
   136   137   138   139   140   141   142