Page 4 - klasstandem
P. 4
Innehåll – Sisältö


Begrepp – Käsitteitä 6
Till läsaren 9
Lukijalle 12


1 Introduktion till klasstandem – Johdatus
luokkatandemiin 15
1.1 Mitä luokkatandem on? 16

1.2 Mikä on luokkatandemin kohderyhmä? 19
1.3 Vad innebär autenticitet i klasstandem? 21
1.4 Varför jobbar man i par i klasstandem? 22
1.5 Mikä opettajan rooli on luokkatandemissa? 26


2 Praktiskt genomförande av klasstandem –
Luokkatandemin käytännön toteutus 35
2.1 Kuinka rakentaa yhteistyö koulujen välille? 36
2.2 Miten suunnitella tandemkurssi? 39
2.2.1 Miten opettajat suunnittelevat tandemkurssin
yhdessä? 39
2.2.2 Miten opetussuunnitelma toteutuu tandem-
opetuksessa? 45
2.2.3 Minkälainen opetusmateriaali sopii luokkatandemiin? 47
2.2.4 Miten kurssin sisältö jaetaan tandemtuntien ja omien
tuntien kesken? 49
2.2.5 Miten opettaja suunnittelee tandemtuntinsa? 52
2.2.6 Miten opettajat arvioivat oppilaiden suoritukset
tandemkurssilla? 57
2.2.7 Miten oppilaat arvioivat omaa ja parinsa
tandemtyöskentelyä? 59

2.3 Hur inleda en tandemkurs? 63
2.3.1 Hur välja och bilda tandempar? 63
2.3.2 Kan man ha tre personers grupper? 67
2.3.3 Hur hjälpa tandempartnerna att skapa kontakt med
varandra? 69





3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9