Hem
Program
Sessioner
Föreläsare
Anmälan
Praktisk information
Kontaktuppgifter
Fredag 29.10 kl. 9.30-11.00
Vilken engelska, vilken kultur? Workshop om elevers kulturella attityder och kunskaper i engelska (F-9)
Läroplanens temahelheter i praktiken - hur fungerar det ämnesintegrativa tänkandet i skolorna (7–9, gy)
Vad säger barn och ungdomar själva om sin medie-användning? Hur kan eller bör skolan beakta deras erfarenheter i fostran och undervisning? (F–9)
Trolla med din modersmålsundervisning! Tag fem litteraturböcker, sex nypor bildkonst, sju droppar drama och rör om med läroplansgrunderna. Då händer det att textbegreppet utvidgas och den tolkande, kritiska läsningen blir vardag i din undervisning. (1–6)
Att möta flerspråkiga elever i skolan - ett pilotprojekt om språkstrategi (7–9) / Hur finsk blir man egentligen i finskt språkbad? Vad anser årskurs 9 (7-9)
Matematik från början! (F-6) / Barns möten med skolans växlande epoker - från daghem till gymnasium (F-9, Gy)
Inspiration i musikens och rörelsens värld (F-6)
Pedagogers själv-i-relation som grund för deras förmåga att stödja barns och ungas självutveckling (F-9, Gy, Yrk, spec.und.)
Geografi: ”Kartor – elevers passion?” ( F-6, 7-9, Gy, lärarstud.)
SESSIONEN HAR INHIBERATS!
Matematikfärdigheter, läsfärdigheter, självuppfattning, temperamentsegenskaper och erhållen specialunder-visning som indikatorer för val av andra stadiets utbildning. (7-9, Gy, Yrk, spec.und)
”Så här tänker jag göra!” Öppna laborationer i kemiundervisningen.
SMART boarden i språkundervisningen (lärare som undervisar i språk, övriga intresserade)
Öka begreppsförståelsen genom laborationer i matematik (Gy, Yrk)
Lärande i textilslöjd, teknisk slöjd och huslig ekonomi – med eller utan läromedel? (F–9)
Lösningsfokuserad vård (Allmän)
Dysselecksi – blind, blåst och bortgjord (F-9, Gy, Yrk, spec und, allmän)