Hem
Program
Sessioner
Föreläsare
Anmälan
Praktisk information
Kontaktuppgifter
Torsdag 28.10 kl. 16.00-17.30 (sessioner med avvikande tider är markerade med *)
Vems historia? Hur skall vi undervisa historia i ett mångkulturellt samhälle? (5–9, gy)
Aktiv estetisk respons – ett multimodalt sätt att respondera lärande (1–9)
Religionsundervisningens relevans ur ett elevperspektiv (1–9, gy)
Boksläpp: Intelligent på tangent – handbok för lärare! (F–4)
”Vad är en juttu egentligen?” Om att möta språklig och kulturell mångfald i skolan (F–6)
Finlandssvensk småbarnsforskning (F-6)
SESSIONEN HAR INHIBERATS!
”Nålen, tråden och tyget” och andra konstnärligt gestaltade berättelser om vänskap - estetiska ämnen i den nya läroplanen (F-9)
Arbetshandledning – ett stöd för lärares professionella utveckling (F-6, 7-9, Gy, Yrk)
Biologi: ”Mångfald, enfald eller ingen natur alls?” SESSIONEN HAR INHIBERATS!
Pedagogik som redskap i arbetslivet *
(Arbetskonsulenter, Yrk, spec.und, GV)
”Kan modellera flyta?”, ”Smälter socker i hett vatten?” Hur kan jag undervisa så att elever själva planerar sina undersökningar? SESSIONEN HAR INHIBERATS!
Smartboard för matematik- och fysiklärare (7-9, Gy)
E-läromedel: forMath, Intelligent teknologi i matematikundervisningen
(7-9, Gy) / Hur utvärdera matematikkunskaperna i gymnasiet? (Gy)
Slöjd och huslig ekonomi - läroämnen som ger livskvalitet
Skapa Video på Webben
Fira tillsammans. Skolprojektet "Det mångkulturella feståret". Gästfrihet, drama och kunskap!
Sätt att se på specialundervisning (Yrk, spec.und, utbildningsplanerare, rektorer, studiehandledare) *
Arbetskonsulenternas avslutning (Arbetskonsulenter och övriga intresserade) *
Kommer dyslektikerna för lätt undan på universitet?*